Használt irodalmak rövidítései:

   B. I. TK: Bábosik István: A nevelés elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp. 1999.

   Didaktika: Falus Iván szerk. Didaktika. Elméleti a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó 1998.

   Atkinson L.R., Atkinson, R. C., Smith, E.E., Bern, D. J. (1994 “Új”: 1999) Pszichológia Osiris-Századvég

   Iskolai szoc. Pszich.: Mészáros A. (szerk.) 1997 Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága Eötvös Kiadó

   Aronson, E.: A társas lény. Bp. Közgazdasági és Jogi Kiadó, 1978. (több kiadás)

   Cole, M., Cole, Sh. R. (1997): Fejlődéslélektan Osiris-Századvég Kiadó, Bp.

 

 

1.  Szocializáció és nevelés értelmezése, színterei

   a szocializáció és a nevelés értelmezése

   a nevelés és oktatás viszonya, belső kapcsolatrendszere

   a nevelés-oktatás színterei, hatásrendszerének sajátosságai

   a szocializációs folyamat mechanizmusai és jellemzői: büntetés, jutalmazás, modellhatás, azonosulás

 

Irodalom:

   B.I. TK

   Kelman H. (1973): A szociális befolyásolás három folyamata. In: Hunyadi Gy. (szerk.): Szociálpszichológiai I. Gondolat 47-60. o.

   Ranschburg Jenő (1984): Szeretet, erkölcs, autonómia, Gondolat.

   Ranschburg Jenő (1970): Félelem, harag, aggresszió. TK.

   Iskolai szoc. pszich.: Zetényi: a hatékony tanár

   Atkinson: Személyiség és környezet közötti kölcsönhatás (új 366-370)

 

 

2.  Családi szocializáció. A család és az iskola kapcsolata.

   a korai szocializáció jellemző hatása a személyiségkialakulásra

   az anya-gyermek kapcsolat (kötődés, függés). A szülői személyiség és nevelői attitűd hatása a gyermek személyiség és kognitív fejlődésének alakulására

   családszerkezet, apa, testvérek szerepe a gyermek fejlődésében

   a családdal való kapcsolattartás formái (a szülőkkel való kapcsolattartás megújuló és új formái, a szociálisan marginális helyzetben levő családok pedagógiai segítése)

 

Irodalom:

   1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról/Módosítások: 1996, 1999/Magyar Közlöny 1993 107. szám, II. fejezet: A szülők jogai és kötelességei. Az iskolai működésben való részvétel.

   Kozma Tamás: Bevezetés a nevelésszociológiába. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp. 1994. 123-143. l.

   Cole II/6. A csecsemőkor vége (241-257.) III/10. Társas fejlődés kisgyermekkorban (377-412.) III/11. A kisgyermekkori fejlődést befolyásoló környezeti hatások (414-445.) IV/13. fejezetből Az iskola és a környezet (486-488) Iskola és közösség: Családi hatások (519-522.)

   Ranschburg Jenő (1984): Szeretet, erkölcs, autonómia. Gondolat.

 

 

3.  Családi szocializáció zavarai és a magatartászavarok iskolai kezelése

   a korai szocializációt károsító tényezők

   diszfunkciók a családban (válás, devianciák)

   a családi élet zavaraiból eredő magatartászavarok és iskolai kezelésük

   a pedagógus feladatai veszélyeztetett gyermekekkel kapcsolatban

   a családi nevelést segítő intézmények

 

Irodalom:

   Volentics Anna (1999): Gyermekvédelem és reszocializáció. Nemzeti Tankönyvkiadó

   Ranschburg Jenő (1984): Szeretet, erkölcs, autonómia. Gondolat.

   Cole II/7. Korai tapasztalatok és a későbbi évek (263-287.)

   Atkinson: II/3., VI/13., VII/16. (új kiad. VI/12. VII/15.)

 

 

4.  A magyar közoktatásügy aktuális jellemzői

   a közoktatás törvényi szabályozása

   az iskola állítása, fenntartása, finanszírozása

   a jelenlegi iskolaszerkezet

   az iskola szakmai autonómiája

   az alternatív iskolák működésének pszichológiai mechanizmusai és szervezeti sajátosságai

   a diák személyiséjellemzőinek szempontjai az iskolatípus megválasztásánál

 

Irodalom:

   Halász Gábor - Lanner Judit: Jelentés a magyar közoktatásról OKI. Bp. 2000.

   1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról. / Módosítások: 1996, 1999/Magyar Közlöny 1993. 107. sz.

   Czike Bernadett (szerk.) (1997): Fejezetek az alternatív nevelés gyakorlatából. Bp. vagy Kereszty -F. Hajabács (szerk.) (1995): Több út. BTF.

 

 

5.  Társadalom, iskola és a tanulók társas helyzete

   a nevelés-oktatás társadalmi meghatározottsága

   a szocioökonómiai helyzet szerepe a gyermek fejlődésében

   az iskolaszerkezet a versengés és a szelekció összefüggései

   a társas összehasonlítás, önértékelés és csoporthelyzet és a diák iskolai osztályban elfoglalt helyének összefüggései

   a kooperáció szerepe az iskolai társas kapcsolatok fejlesztésében, kooperatív technikák.

 

Irodalom:

   Halász Gábor - Lanner Judit: Jelentés a magyar közoktatásról OKI. Bp. 2000.

   Nahalka István: A magyar iskolarnedszer átalakulása befejeződött. Új Pedagógiai Szemle, 1998/5.

   Iskolai szoc. pszich.: Kollár Kooperáció, Fülöp

   Kósáné Ormai V. – P. Balogh K. – Zánkai A. (szerk.) Szgy. Neveléslélektan I. kötet TK. 1981 Hess. R – Shipman. V.C.: A kisgyermekkori tapasztalás és a kognitív eljárások szocializálódása 41-55. o.

 

 

6.  A nevelés-oktatás célja és feladatrendszere

   neveléstörténeti vonatkozások

   jelenlegi cél és feladatrendszer: értékek, normák, eszmények megfogalmazása, hierarchiája

   a pszicho-szociális fejlődés jellemzői, szakaszi Erickson fejlődéselméletében

   az érett autonóm személyiség kialakulása és életvezetésének jellemzői

 

Irodalom:

   Imre Sándor: a nevelés célja és feladatai. Pedagógiai olvasókönyv OPKM. Bp. B.I. TK. 151-168. l.

   NAT

   Kotschy Beáta: Az oktatás célrendszere. Didaktika TK. VI. fejezet 159-189. l.

   Hunyady Györgyné: A nevelés tervezése. In.: Hunyady Györgyné – M. Nádasi M.: Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs, 2000. 8-62. l.

   Atkinson II/3. fejezet

   Erikson Identifikáció és identitás 503-514. in Kósa – Ritoók. 1990: Szgy. Fejlődéslélektan pedagógiai és tanárszakos hallgatók részére

   Allport: Az érett személyiség. In: Oláh A., Pléh Cs. (szerk.): Szöveggyűjtemény az általános és személyiségpszichológiához Szgy TK. 406-432. vagy Allport: A személyiség alakulása 299-330. Gondolat 1980.

 

 

 

7.  Értékközvetítés és erkölcsi nevelés

   jellemformálás, erkölcsi nevelés és az erkölcsi fejlődés életkori jellemzői

   a nevelési módszerek rendszere

   a pozitív és negatív önkontroll-funkcók, kitartás, késleltetés, ellenállás a csábításnak és a nevelési módszerek összefüggései

   az attitűdök, értékek, nézetrendszerek alakulása, szerepe, szerveződése, kognitív stílus

   a társas befolyásolás pszichológiai mechanizmusai, csoportnyomás, véleményalakítás, engedelmesség

 

Irodalom:

   B.I. TK. 25-36. és 85-148

   Cole. IV/14. fejezetből következtetés és cselekvés a különböző szabályrendszerekben (536-548)

   Atkinson: II. 3. A pszichológiai fejlődés fejezetből a kognitív fejlődés a gyermekkorban (74-83. Új: 77-85.) VIII/18 (Új 17.)-ből Az attitűd 19. engedelmesség és ellenállás (Új 18.)

   Ranschburg Jenő (1984): Szeretet, erkölcs, autonómia, III. fej. Gondolat.

   Aronson B. A tömegkommunikáció

   Szabó Laura: Iskolai szociál-pszichológia

 

 

8.  A személyiségformálás speciális kérdései serdülőkorban

   a serdülőkor jellemzői, serdülőkori devianciák

   a serdülők és a pedagógus viszonyának sajátosságai

   a közvetett nevelési hatásrendszer forrásai, módszerei és jelentőségük a serdülők nevelésében

   a pályaválasztás elősegítése

 

Irodalom:

   B.I. TK. 104-148.

   Cole V/15. fejezetből: A serdülőkor klasszikus elméletei; A serdülőkor modern elméletei; Pubertás; A társas élet újjászervezése: A pubertás családi kapcsolatokra gyakorolt hatása (585-600.) V/16. fejezetből: Morális kérdések; Az identitás integrációja; Átmenet a felnőttkorba (642-667)

   Vikár Gy.: (1980) Az ifjúkor válságai (Gondolat)

   Buda B.: A serdülőkor szociálpszichológiája (473-503.) In: Kósa – Ritoók (szerk.) 1990: Szgy. Fejlődéslélektan pedagógia és tanárszakos hallgatók részére. TK.

   Popper P.: Antiszociális csoportok keletkezése fiatalkorban In: Kósa Ritoók. 1990: Szgy. Fejlődéslélektan pedagógia és tanárszakos hallgatók részére. TK.

 

 

9.  A tanulás

   neveléstörténeti vonatkozások

   a tanulás folyamata, eredményei

   elemi és komplex tanulási formák

   a tanulás életkori sajátosságai

   az emlékezeti tárolás jellemzői

   az emélkezetet segítő tanulási stratégiák, értelmes tanulás

   a tanulás megtanítása

 

Irodalom:

   Nahalka István: A tanulás. Didaktika TK. V. fej. 117-158.

   Szitó Imre: A tanulási stratégiák fejlesztése. Iskolapszichológia 2. ELTE 1987.

   Atkinson IV. 7. IV. 8.

 

 

10.  Percepció és figyelem

   Aktivációs szint és teljesítmény

   A percepció és a figyelem szerepe a tanítás-tanulás folyamatában

   figyelmi zavarok és figyelem fejlesztése

   beállítódás és a fáradás szerepe a megismerő funkciók müködésében

   részképesség-zavarok és az iskolai tanulás összefüggései

   a megismerő funkciók fejlesztése az oktatás folyamatában

 

Irodalom:

   Atkinson III. 5. 6.

   P. Balogh K. (szerk.): Iskolapszichológia TK. 1988. A tanulási képességeket… 159-186.

   László Zsuzsa: Az örökmozgó gyermek Fi-Mo-Ta Bt. és Salve Alapítvány Kiad. évszám nélkül (kb. 1997.)

   N. Kollár Katalin, Martonné Tamás Márta, Porkolábné Balogh Katalin, Gyenei Melinda: Iskolás gyermekek terhelési szintje, pszichoszomatikus egészségi állapota és társas kapcsolatai.

   Pszichológia és nevelés Pszichológiai Szemle Könyvtár 3. 1999. Akadémiai Kiadó és Magyar Pszichológiai Szemle 1999/3. 405-429.

 

 

11.  A motiváció

   motiváció-tanulás, elsődleges-, másodlagos motiváció

   motivációval kapcsolatos pedagógiák és a pedagógus feladatai

   teljesítménymotivációt befolyásoló tényezők

   motiváció az oktatásban

 

Irodalom:

   Réthy Endréné: A motiváció elmélete és gyakorlata a reformpedagógiában. In.: Bábosik István (szerk.): A modern nevelés elmélete. Telosz Kiadó 1997.

   Réthy Endréné: Tanulási motiváció. Új Pedagógiai Közlemények. ELTE BTK Neveléstudományi Tanszék, Bp. 1995. 2., 3. fej.

   Atkinson V. 10. és Maslow (VI/14. Új: 395-396)

   Maehr, M.L. Sjogren, D.D.: Atkinson elmélete a teljesítménymotivációról 214-229. In.: Oláh-Pléh (szerk.): Szgy. az általános és személyiségpszichológiához. (TK. 1985.)

 

 

12.  Az érzelmek szerepe a személyiségfejlődésben és az iskolai tanulásban

   emócióelméletek

   az érzelmek kialakulása és fejlődése

   az érzelmi fejlődés zavarai (félelmek, iskolafóbia, agresszió okai és kezelése)

   a stressz okai és csökkentési lehetőségek a pedagógus és a tanulók életében

   az érzelmi intelligencia fogalma és fejlesztése

   az érzelmek szerepe a nevelés-, oktatás gyakorlatában

 

Irodalom:

   Ranschburg Jenő (1970) Félelem, harag, agresszió TK.

   Atkinson V/11., VI/15. (VI./14.)

   Goleman, D. (1997): Érzelmi intelligencia, Háttér Kiadó, Bp.

 

 

13.  A megismerő funkciók fejlesztése az oktatás folyamatában

   a gondolkodás fejlődése és fejlesztése (Piaget)

   a problémamegoldó gondolkodás

   intelligencia

   az intellektuális funkciók figyelembevétele és fejlesztése az oktatásban; oktatási stratégiák és módszerek

   kognitív stratégiák, metakogníció, önvezérelt tanulás

 

Irodalom:

   Réthy Endréné: Az oktatás folyamata. Didaktika TK. VOOO. fejezet 221-267.

   Atkinson IV. 9. VI/12-ből intelligencia

   Aebli, H.: A képzet és a művelet 499-512. és Bruner, J.S.: A struktúra fontossága 598-605. In: Kósáné Ormai V - Porkolábné Balogh K. - Zánaki A.: Szgy. Nev. lélektan II. köt. TK.

 

 

14.  Kommunikáció az iskolában

   tanári-tanulói kommunikáció a pedagógiai folyamatban

   hatékony tanári kommunikáció és konflikusmegoldó stratégiák

   a nem-verbális kommunikáció szerepe

   a pedagógus diákokkal való kapcsolatát meghatározó értékek hatása az interperszonális kommunikációra. A tanári elvárások hatása (Pígmalion h.), a rejtett tanterv

   kommunikáció az iskolában, mint szervezetben

 

 

Irodalom:

   Szitó Imre: Kommunikáció az iskolában. Iskolapszichológia 7. ELTE Pszich. Int. Bp. 1987.

   Szabó László Tamás: A rejtett tanterv. Magvető Kiadó. Bp. 1989. 9-32. l.

   Zrinszky László: Bevezetés a pedagógiai kommunikáció elméletébe. Nemzeti Tankönyvkiadó Bp. 1993. 21-121. l.

   Forgách József: A társas érintkezés pszichológiája. Gondolat Bp. 1993. 8., 9. fejezet 155-197. (Iskolai szoc. pszich. (Buda, Siklaki, Sallay, Páskuné, Magyar, Oláh)

 

 

15.  A pedagógus

   a tanári szerep és a róla kialakult felfogás változása a pedagógiában a XX. sz-ban

   a pedagógusi munka törvényi szabályozása

   a pedagógus pálya presztízse

   a tanár személyisége, modellhatás, vezetési stílus

   az osztályfőnök feladatkörének történeti alakulása, jelenlegi helyzete

   a tanári pálya pszichés jellemzői: pedagógus mentálhigiéné, kiégés

   a kezdő pedagógus sajátos helyzete

   a pedagógus etikai kérdései

 

Irodalom:

   Falus Iván: A pedagógus Didaktika TK. IV. fejezet 96-116. l.

   Szi(?v?r?)ák Judit: A kezdő pedagógus. Didaktika TK. XVII. fej. 489-512. l.

   Hoffmann Rózsa (szerk.) Pedagógusetika. Kodex és kommentár. NTK. Bp. 1996.

   1993 évi LXXIX törvény a közoktatásról/Módosítás: 1996., 1999/Magyar Közlöny 1993. 107. sz. (1996-os és 1999-es módosítás) A pedagógus jogai és kötelességei fejezet

   Iskolai szociál pszichológia: Járó, Zétényi 2 tanulmány, Ormai

   Nagy Mária: Tanári szakma és professzionalizálódás. OKI, Bp. 1994.

 

 

16.  Szerepek, munkakörök az iskolában

   az iskola, mint szervezet működése

   a tanár helyzetét meghatározó szervezeti tényezők: kommunikáció, döntés, hierarchia

   szervezeti változtatás eszközei és korlátai

   az eredményes iskola

   az iskolapszichológus feladatai, direkt és indirekt módszerei. A pedagógus-pszichológus együttműködés formái. Az iskolapszichológus működésének szervezeti keretei

 

Irodalom:

   Belohorszky Ferenc: Az osztályfőnök. Pedagógiai olvasókönyv. OPKM. 192-200. l.

   1993 évi LXXIX törvény a közoktatásról/Módosítás: 1996., 1999/Magyar Közlöny 1993. 107. sz. (1996-os és 1999-es módosítás) Az iskola működése fejezet

   Zrinszky László: Pedagógusszerepek és változásaik: ELTE bTK Nevtud. Tanszék 1994.

   Iskolai szoc. pszich. Serfőző, Barlainé, Maronné

 

 

17.  A gyermek

   a gyermekstátusz neveléstörténeti alakulása

   a gyermek megismerése a személypercepció és attribúció jellemző folyamatai alapján

   a megfigyelés, interjú, kérdőív, szociometria, attitűdmérés, a tanulók teljesítményének elemzése, mint a tanulók megismerésének eszközei

   a tanulókkal kapcsolatos információgyűjtés és kezelés jogi és etikai kérdései

   a tanulók jogai és kötelességei

 

Irodalom:

   Szabolcs Éva: Fejezetek a gyermekkép történeti alakulásából. ELTE Nevtan. Tsz. Bp. 1995.

   Golnhofer Erzsébet: A tanuló. Didaktika TK. III. fej. 77-95. l.

   Szabó I. - Szekszárdi Ferencné: Az osztálytükörtől a falfirkáig. Módszerek (nem csak) osztályfőnököknek. OKI. Bp. 1992.

   Vámos Ágnes: Kissebségi oktatás, cigány tanulók oktatása. In: Bábosik István (szerk.) Romapedagógia. ELTE Neveléstudományi Tanszék, 1999.

   1993 évi LXXIX törvény a közoktatásról/Módosítás: 1996-1999/Magyar Közlöny 1993. 107. sz. (1996-os és 1999-es módosítás) A gyermek, a tanulók jogai és kötelességei

   Iskolai szociál pszich. Szabó É. Szociális megismerés

   Bíró Endre (2000.): Jogok az iskolában. OKI

 

 

18.  Egységesség és differenciáltság az iskolarendszerben, az iskolában és a pedagógiai folyamatban

   az individuális jellemzők, mint a pedagógiai differenciálás alapja, egyéni sajátosságok figyelembevétele a pedagógia folyamatában

   az öröklés és a környezet szerepe a képességek alakulásában, a képességfejlesztés lehetőségei az iskolában

   a kreativitás jellemzői és fejlesztése

   tehetségfejlesztés és tehetséggondozás, tehetségnevelés és az iskolarendszer összefüggései

   egységesség és differenciálás

   a pedagógus egyéni tervező munkája

   a helyi tantervtől a tanítási óráig: tanmenet, tematikus tervezés, készülés a tanítási órára

 

Irodalom:

   M. Nádasi Mária: Egységesség és differenciáltság a tanítási órán. Korszerű nevelés. TK. Bp. 1986.

   Petriné Feyér Judit: A különleges bánásmódot igénylő gyermek. Didaktika TK. XV. fejezet 445-464.

   Ceizel Endre: Az érték bennünk van. Új Ped. Szemle 1996/7-8.

   Kotchy Beáta: Az iskolai oktatómunka tervezése. Didaktika TK. XVI. fejezet 465-488.

   Hunyady Györgyné - M. Nádasi Mária: Pedagógiai tervezés. Comenius Bt. Pécs, 2000. 31-61. és 100-141.

   Tyson, M.: A kreativitás pszichológiája in Oláh-Pléh (szerk.): Szgy. Az általános és személyiségpszichológiához TK. 1985. 147-158.

   Atkinson VI. 12. (334-360 Új.: Egyéni különbségek mérése 349-363.)

 

 

19.  A különleges bánásmódot igénylő gyermekek a pedagógiai folyamatban

   jellemző magatartási problémák és kezelési módjuk különböző életkorokban

   a tanulási kudarcok okai; prevenció, korrekció

   a tanulási és magatartási problémák kapcsolata

   az integrált nevelés feltételei és hatása a tanulókra

   az előítélet okai és mérséklésének módszerei

   alternatív iskolák szerepe a különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésében, oktatásában.

 

Irodalom:

   Kósáné Ormai Vera: Beilleszkedési nehézségek és az iskola (I. és IV. fej.) TK. Bp. 1989.

   Réthy Endréné: Integrációs törekvések Európában. Az ép és sérül gyermekek együttnevelésének elmélete és gyakorlata. Szociális Munka 2000/XII. évf. 1. sz.

   Petriné Feyér Judit: A különleges bánásmódot igénylő gyermek. Didaktika TK. XV. fej. 434-445.

   Aronson: 6. Az előítélet

   Meixner Ildikó: A dyslexia prevenció, reedukáció módszere Bárchi G. Gy.P.T.F. Bp. 1998.

   Ranschburg Jenő Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Bp. Tankönyvkiadó, 1998.

 

20.  A tanítás-tanulás szervezeti keretei, formái és szervezési módjai

   az oktatás szervezeti keretei

   az osztály, mint az oktatás társas közege

   csoportalakulás, normaképződés, csoportszerkezet, kommunikáció, döntés csoportban, a csoport szerepnek változásai az életkorral

   közvetett nevelési módszerek

   frontális, egyéni, páros és csoportmunka jellemzői

   az oktatászervezési mód megválasztásának összefüggése az oktatás céljaival és tartalmi sajátosságaival

   a csoportjelenségek megjelenése és felhasználása a különböző oktatásszervezési módok esetén

 

Irodalom:

   M. Nádasi Mária: Az oktatás szervezeti keretei és formái. Az oktatás szervezési módjai éés munkaformái. Didaktika TK. XI. fejezet 345-367. o. XII. fej. 368-391. o.

   Iskolai szoc. pszich.: Vajda Zs., Szabó É. A csoport…

   Atkinson 19. Mások jelenléte. Kollektív döntéshozatal (Új: 18.)

 

 

21.  Az oktatás stratégiái, módszerei, eszközei

   az oktatási stratégia értelmezése, stratégiai típusok

   az oktatási módszer fogalma; a módszerek kiválasztásának szempontjai; a módszerek jellemzése

   taneszközök a tanítás-tanulás folyamatában

   életkori és egyéni sajátosságoknak megfelelő tanítási módszerek

 

Irodalom:

   Falus Iván: Az oktatás stratégiái és módszerei. Didaktika TK. IX. fej. 271-322. l.

   Petriné Feyér Judit: Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei. Didaktika TK. X. fej. 323-344. l.

   Oláh-Pléh (szerk.): Szgy. Az általános és személyiségpszichológiához TK. 1985. Zincsenko cikk

   Cole 13. fej.

 

 

22.  Az oktatás tartalma; a tanterv funkciója, fajtái

   a tantervkészítés kezdetei Magyarországon. Kármán Mór munkássága

   tanterv funkciói, típusai

   a tananyag kiválasztását meghatározó társadalmi, pedagógiai, pszichológiai tényezők

   a Nemzeti alaptanterv és kerettanterv sajátosságai

   a helyi tanterv, mint az iskola pedagógiai programjának (IPP) része

 

Irodalom:

   Hunyady Györgyné - M. Nádasi M.: Pedagógiai tervezés 69-100. l.

   Nahalka István: Az oktatás tartalma. Didaktika TK. VII. fej.

   NAT

   Kerettel vagy anélkül - kerekasztal-beszélgetés a kerettantervről. Új Pedagógiai Szemle 1999/9.

 

 

23.  A pedagógiai értékelés

   a jutalmazás és a büntetés hatása, funkciói, módszerei

   az ok tulajdonítás és a kognitív disszonancia szerepe az értékelés hatékonyságában

   az értékelés funkciói, viszonyítási alapjai, változatai és módjai a nevelés-, oktatás folyamatában

   a pedagógiai értékelés hatása a teljesítménymotiváció, az énkép és önértékelés alakulására

   becslés, mérés, szöveges értékelés

   a belső és a külső vizsga

   a hazai vizsgarendszer átalakításának aktuális kérdései

 

Irodalom:

   Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés. Didaktika TK. XIII. fej. 392-417. l.

   Golnhofer E. - M. Nádasi M. - Szabó É.: Készülünk a vizsgáztatásra. Korona Kiadó Kft. Bp. 1993.

   Báthory Zoltán: Tanulók, iskolák - különbségek. OKKER Kiadó, 1999. VII. fej.

   Iskolai szoc. pszich.: Kollár Kognitív disszonancia

   Ranschburg Jenő (1984): Szeretet, erkölcs, autonómia. Gondolat.

 

 

 

Bp., 2000. okt.