Mennyire hiteles, megbízható, korszerû, a fiatalok számára érdekes (releváns), életszerû tudásanyagot/élményt közvetít a mûsor/újság?
Listázza a domináns témákat, jellemezze tárgyalási módukat!
Milyen a verbális kommunikációminõsége? Milyen a mûsor/folyóirat nyelvezete, közlési stílusa? Melyek az állandó rovatok (cselekményfordulatok, helyszínek), amelyek önálló üzenet-értékkel bírnak illetve önálló ismeretkört közvetítenek? Mennyire töltik be szerepüket?
(Jellemzõ szöveg-idézetekkel érzékeltesse a nyelvi színvonalat, stílust!)
Milyen a vizuális kommunikáció minõsége? Milyen a mûsor/folyóirat megjelenése, képi stílusa? Melyek azok a vizuális kifejezõeszközök, amelyekkel a kívánt hatást elérik a mûsor/újség készítõi?
Pl. színvilág, betûtípus, illusztrációk témái és minõsége, képi trükkök, beállítások? (Értelemszerûen, a rádióadásnál ez a szempontsor elmarad.)
Jellemzõ képek felidézésével (visszaadásra kerülõ videofelvételle, fénymásolt vagy eredeti újságoldallal) érzékeltesse a nyelvi színvonalat, stílust!
Milyen a zenei komunikáció minõsége? Milyen stílusjegyeket tükröz a mûsor szignálja, az aláfestõ/elválasztó zenék, önálló zenei betétek/mûsorszámok? Visszaadásra kerülõ magnó-, videofelvétellel érzékeltese a mûsor zenei világát!
Milyen van összhangban a három kommunikációs forma?
A szerkesztõséghez intézett (e-mail-es, telefonos vagy levélben feltett) kérdésekkel derítse fel a mûsor történetét (mióta kerül nyilvánoságra a mûsor/folyóirat, van-e külföldi megfelelõje - ha igen: hasonlóságok, különbségek -, mennyire népszerû -, ha beszerezhetõ: nézettségi adatok, megjelenés példányszáma)!
A tanár(jelölt) viszonya a mûsorhoz/sajtótermékhez: hogyan használható fel a nevelésben, mennyire tetszik, fontos, miért kell/nem kell a pedagógusnak ismernie.
Név, évfolyam, szak, 2000-2001. 2. félév, Pedagógia/2, Kárpáti Andrea részére,
"Ifjúsági szubkultúrák megjelenése a médiában"